NAPRAWY UKŁADÓW WYDECHOWYCH
Podejmujemy się przeglądów, naprawy i wymiany elementów układów wydechowych w pojazdach różnych marek i modeli samochodów.
Naszą siłą jest nie tylko dostęp do wysokiej klasy części zamiennych i sprzętu, ale także bogate doświadczenie oraz znajomość specyfiki budowy tego układu w różnych modelach aut. To pozwala nam zagwarantować Klientom szybką diagnostykę usterek oraz ich fachowe usunięcie.
Czym grożą uszkodzenia układu wydechowego?
Układ wydechowy (wylotowy) pozwala odprowadzać spaliny z komór cylindrów. Gazy spalinowe, powstałe w silniku, są przekazywane do cylindrów wydechowych skąd wędrują do kolektora, a następnie trafiają do katalizatora, gdzie są redukowane pod wpływem wysokiej temperatury (to tutaj dochodzi do utlenienia szkodliwego tlenku węgla). Następnie takie przetworzone spaliny wędrują do tłumika, są oczyszczane i wydalane na zewnątrz auta.
Kolejnym elementem układu wydechowego są sondy lambda, które pozwalają na kontrolę składu spalin. W pojazdach z silnikami Diesla wykorzystywane są DPF (filtry cząstek stałych).
Pod wpływem rdzy i wysokich temperatur, elementy układu oddechowego mogą ulec zużyciu (do uszkodzeń najszybciej dochodzi w autach, które poruszają się głównie po zakorkowanych miastach, rzadziej problemy mają kierowcy jeżdżący głównie po dalszych trasach).
Niesprawny układ wydechowy bywa bezpośrednią przyczyną problemów z silnikiem. W przypadku przepalonego tłumika spaliny są cofane do komory spalania. W ten sposób zagęszczone w komorze powietrze utrudnia spalanie paliwa. Efektem bywa dławienie się silnika.
Elementy układu wydechowego mogą oderwać się podczas podróży – w przypadku, gdy ulegną one korozji. Po uszkodzeniu katalizatora tłumiki zatykają się, a do atmosfery emitowane są szkodliwe spaliny.
Oznaki problemów z układem wydechowym:
• podejrzane hałasy podczas pracy silnika (przy uszkodzeniu tłumika)
• głośna praca samochodu (przy uszkodzeniu rury wydechowej lub tłumika)
• zapach spalin lub benzyny w kabinie (pojawia się przy niesprawnym zakończeniu układu wylotowego)
• gorsza praca silnika wpływająca m. in. na obniżenie mocy
Które elementy najczęściej ulegają uszkodzeniu?
Układ wydechowy jest poważnie narażony na zniszczenia, ponieważ jego elementy są ulokowane na podwoziu i pracują w trudnym środowisku. Najszybciej zużywa się tłumik końcowy, gdzie dochodzi do skraplania wody. Często dochodzi także do zużycia elastycznego łącznika.
Jakich napraw dokonujemy w naszym serwisie?
Klientom zapewniamy całościowy przegląd układu wydechowego, ocenę stopnia zużycia elementów i ich ewentualną wymianę lub naprawę.
Wymieniamy:
• rury wydechowe
• tłumiki
• kolektory katalizatora
• elastyczne łączniki
• sondy lambda
W wielu przypadkach spawamy elementy.